Header Ads

ARA SÓN BONES, ABANS NO


La crisi no deixa de sorprendre per totes aquelles informacions que ens van arribant. La darrera, la re-situació del món de les superfícies comercials. Les grans cadenes comencen a apostar fort pels productes de marca blanca, els que fabriquen elles mateixes. Mercadona fabrica productes de la marca Hacendado o El Bosque Verde i les vendes d'aquests productes li suposen el 50 per cent del volum total de facturació. A Carrefour el percentatge arriba al 25 per cent i a Caprabo-Eroski s'apropa al 30. A més, Mercadona ha rematat la jugada retirant dels seus supermercats fins a 800 productes que no es venien massa i que no tenien rotació. Entre els fabricants afectats per aquesta decisió empresarial hi ha Gallo que ha vist com 13 dels seus 47 productes ja no es venen als Mercadona. La tonyina Calvo i les baietes Vileda ja no es poden trobar en aquesta superfície comercial i Danone ha perdut 10 de les seves 100 referencies.
Explico tot això i aporto les dades perquè em sorprèn que ara la gent compri aquestes marques blanques i abans no les compressin. La crisi fa por i marca el dia a dia, un fet que comporta que pensem més que mai en els diners i la seva importància que, molts ciutadans, ignoraven fins fa pocs mesos. Ara, més que mai, es fa la conversió mental d'euros a pessetes. Ara, més que mai, un cèntim és un cèntim i els productes de marques menys conegudes són tan bons com els més cars que es compraven abans tot descartant els primers, els que ara també són bons, perquè llavors no eren.
Una altra cosa, i en podem parlar un altre dia, és l'engany que ens fan algunes empreses d'alimentació. Als súpers Condis hi trobareu únicament dues marques de pasta fresca: Rana i Condis. Les dues les fabrica Giovanni Rana. Zahor fabrica dues marques de xocolata: Zahor i Hacendado. La llista és inacabable i, en el fons i deixem-nos de punyetes, els productes de segones marques no tenen res a envejar als més populars. Ara molts ho comprovaran. És un dels pocs avantatges que té aquesta crisi.

4 comentaris

Anònim ha dit...

La marca blanca del Chartreusse, please?:).

zel ha dit...

Jo tinc el mal costum de ser fidel a allò que ens agrada o ens va bé...sort que no som de capricis...

Oscar Ramírez ha dit...

Anònim: hi ha coses que no tenen imitació possible.

Oscar Ramírez ha dit...

Zel, jo també però sempre he comprat segones marques. I com dius tu, sort que no som de capricis, jejeje.

Amb la tecnologia de Blogger.