DE LOGOS I DE BUROCRÀCIA LENTA

No acabo d’entendre la lentitud de la burocràcia per aconseguir certs permisos o llicencies. Ara fa tres mesos vaig entrar una sol•licitud a la Oficina Española de Patentes y Marcas que depèn del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio. La meva intenció era tenir els drets de diversos logotips, lemes comercials i altres marques que he anat creant els darrers anys ja siguin per a empreses, institucions i per a ús propi. Volia pensar que la gestió era ben senzilla però m’han demostrat que fins i tot en un tràmit tan senzill com aquest, són lents i avorrits.

Primer per la paperassa que has de presentar-los i després pel temps que tarden a donar el vist i plau. Entregada la documentació ja has de pagar, i no són preus econòmics, i aquí comença l’espera que pot durar, com en el meu cas, quasi dos mesos. Tot per aconseguir que un funcionari d’aquesta oficina miri el mig centenar de logos i lemes que li has enviat, comprovi que no són cap plagi i et digui que ja són teus.

Una vintena de trucades, una desena de correus i més paciència que un Sant per aconseguir que et doni els drets d’una creació que és teva i que, a partir d’ara, només pots utilitzar tu i el client a qui li vas crear si et demana el permís corresponent. Els companys que conec i que tenen marques patentades em diuen que, per sort, legalment aquesta oficina funciona en el moment de sancionar a qui utilitzi les teves marques sense permís però que el problema es repeteix en el sentit que són ràpids a cobrar la sanció i molt lents per pagar o solucionar-te la teva demanda. No acabo d’entendre el perquè de tanta burocràcia, ho deia al principi de post. I si el client a qui li fas el logotip el vol per ahir? Com t’ho fas?

Havent pagat el què em demanaven i amb la propietat de les meves marques segellada en paper oficial des d'aquest passat divendres, ja he fet arribar la queixa corresponent al Ministerio. Ja veurem quan tarden en respondre...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS