UNA PROVÍNCIA O DUES?

Dono resposta a una pregunta del Jesús Tibau al voltant de la relació, històrica i actual, entre el què anomenem Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. També he de parlar de la possibilitat de mantenir una província, l’actual, o fer-ne dues per diferenciar ambdós espais territorials.
He de dir que jo no crec en les Vegueries malgrat amb aquest sistema si que es produeix una separació marcant clarament un espai pel nord amb capital a Tarragona, un de central amb Reus com a capital i un espai pel sud amb capital a Tortosa.
Que rebutgi les vegueries no vol dir que em negui a una separació territorial per diferenciar dos espais que, des de sempre i especialment les darreres dècades, han evidenciat les seves diferencies en molts sentits. Tarragona com a província té grans fractures socials i territorials.
Els habitants del Baix Penedès tiren més cap a Barcelona que no pas cap a Tarragona i no cal parlar dels hàbits dels ciutadans ebrencs. Per tant, davant la pregunta que em formula el Jesús, jo dic que si. Estaria d’acord en crear els dos espais, Tarragona i Tortosa. Lamento que sigui així perquè jo sóc dels qui sumen enlloc de restar. Però està vist que no hi ha voluntat política de sumar i que n’hi ha ben poca a nivell ciutadà.
Jo estimo molt les Terres de l’Ebre i m’agrada gaudir-les quan puc. Ho seguiré fent sigui com sigui i passi el que passi.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA