ELS VOLS DE BAIX COST I ELS POLÍTICS DOLENTS I CARS

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, ha explicat que durant el mes de juliol Catalunya ha rebut 1,7 milions de visitants, xifra que suposa un 4,3% menys que el juliol del 2006. Huguet ho ha atribuït al mal temps i a la pujada dels tipus d'interès que fan que les hipoteques malmetin l'economia familiar. Huguet ha destacat que aquest retrocés el protagonitzen els propis turistes catalans. Fins aquí, aquesta notícia la podeu llegir al Diari Aquí i altres mitjans de comunicació escrits, la podeu veure per televisió i escoltar a la ràdio. Però ara, fem un gir a aquesta informació i siguem realistes. El mal temps canvia la opinió d'uns quants ciutadans que viatgen però mai tants com per reduir la xifra als nivells que se'ns diu. Fa anys que les hipoteques no son barates i la gran majoria segueixen viatjant perquè, en aquesta societat, la gran majoria viu per sobre les seves possibilitats. I, per desmuntar el tercer motiu que argumenta el Conseller, els catalans segueixen viatjant com ho feien abans tot i que trien altres indrets que aquest senyor de la Generalitat no ha observat. Ara busquem els motius, les causes de la davallada. Primer: a zones com la Costa Daurada fa anys que s'oferta el mateix i Port Aventura comença a quedar-se un pel envellit, massa vist per tots. Segon: els regidors de Turisme dels nostres ajuntaments de costa no son tècnics ni entesos en turisme. Parlem de persones que, quan arriben al govern, demanen Turisme perquè és aquella Regidoria atractiva on sempre viatges tot i que sigui a les mateixes fires. Tercer: els patronats de turisme supracomarcals no saben vendre altre cosa que no sigui sol i platja i passen olímpicament de l'interior o de zones que, amb una bona promoció, podrien ser molt més atractives. Quart i bàsic: Els vols de baix cost fan que la gent canvii quan vulgui de destinació i passar uns dies o un cap de setmana a qualsevol ciutat europea acaba sent molt més atractiu i econòmic que apostar per les destinacions de sempre. Per tant, cal ser realistes i no fer demagògia. Cal acceptar que tot funciona en cicles i que el cicle de viatjar a alguns llocs s'ha acabat sempre i quan no es renovi la oferta o se li doni un gir. El problema rau, reitero, en els nostres polítics. Com no saben que han de vendre perquè son els primers en marxar fora de vacances, provoquen gran part del fracàs que acaben pagant els restauradors, hotelers i comerços del sector serveis. Sempre menys enguany que podem culpar, en el cas de Tarragona, al tauró de Tarragona i el peix manta de Roda de Barà. Llàstima que no culpi als polítics mantes, una especie que mai estarà en perill d'extinció.

Comentaris

Anònim ha dit…
Sobre aquesta noticia i sobre les gestions dels diferents polítics hi ha molt a parlar.
Sens dubte que les explicacions que donen son repetitives, previsibles i en bona part certes. Sobretot quan parlen del fraccionamen de les vacances.
El problema és ben diferent en cada una de les zones de la costa mediterranea.
Et dono tota la raó amb la zona de la Costa Daurada en la poca oferta ludica que hi ha sobretot amb alguna ciutat com Cambrils. A diferencia de la Costa Brava a la Costa Daurada tota la oferta lúdica pasa per Salou, discoteques, pubs, bones actuacions etc etc... Cambrils 30000 habitants a l'hivern 150000 a l'estiu i tenim la mateixa oferta, una discoteca, els pubs de sempre i alguna que altre activitat en el passeig. Cal buscar noves idees per tal que el nostre visitant cada any es sorprengui en les seves vacances. Idees per tota la familia, saben que no és fàcil però també sabem que en moltes ciutats turistiques ho han aconseguit.
El problema del turisme sobretot a Catalunya redica des d'un altre punt que cap polític vol pronunciar, i que és diu ENTRADA DE L'EURO. Anar de vacances en una d'aquestes ciutats que hem parlat és francament carissim per tenir a cambi una platja, un sol i una sorra. Una familia de 4 persones, s'ha de plantejar les vacances només de dues maneres, la primera agafar un pack d'hotel on tot estar inclòs i d'aquesta manera tota la familia podrà disfrutar al 100 % d'allò que li vingui de gust, o bé llogar un apartament i portar-se fins i tot del seu lloc d'origen el paper de cuina per economitzar el màxim ja que el pressupost principal la gastat amb un apartament.
Quan hi han hagut temporades no tan bones de turisme les castanyes les han tretes del foc els visitants nacionals, a hores d'ara ni tan sols els visitants nacionals troben atractius per gastar-se aquests diners en algunes de les nostres zones.
El que es del tot intolerable son els preus de xiringuitos, bars i restaurants d'aquestes zones, posant a les seves cartes verdedares mentides amb preus de peix fresc i que porta mesos congelat.
Altres zones europees amb millor oferta i amb un nivell de vida més alt que el nostre tenen uns preus més competitius.
Aquesta és una de les realitats que s'han de plantejar els polítics.
L'Euro ens l'hem de manjar amb patates, ara aquests que viviu de la política i que feu aquestes declaracions tan poc reals comenceu a pensar que ferem l'any que bé.
Sr Ramirez felicitats pel bloc.
Oscar Ramírez ha dit…
Crec recordar que he entrevistat als màxims representants del patronat de turisme de la Diputació unes quinze vegades. He fet entrevistes a regidors i gerents de patronats de turisme locals una vintena de vegades més. He mantingut entrevistes amb la gent de l'Observatori Turístic de la Costa Daurada, de l'Escola de Turisme de la URV, escoles de turisme privades, gerents de cases rurals, touroperadors, associacions d'hotelers, càmpings i fins i tot amb la gent que organitza al Saló Internacional del Turisme de Catalunya. Hi ha una frase que tots tenen a la boca: CAL REINVENTAR EL TURISME. Fa que la diuen deu anys i sempre se'ls queda a la boca perquè mai han fet res per reinventar res. Aquesta és la realitat. I sobre els preus dels xiringuitos, et puc posar molts exemples però et donaré el més recent. A Itàlia, als xiringuitos de davant la platja (Cefalù per exemple) compres una ampolla de Birra Moretti fresquissima i de l'ampolla en surten quatre gots plens fins dalt. Et cobren 1,50 euros de forma que quatre persones es fan passar la sed per només 37 cèntims. A un xiringuito de Salou o de Cambrils, un canya (got de cervessa) et val com a mínim 2 euros. El café a Itàlia, als xiringuitos, val 80 cèntims. A Cambrils, 1 euros amb 30. Crec que amb això ja dic molt del tema que tractem. Reinventar? SI, però també reduir preus i baixar dels núvols que la Costa Daurada és preciosa però no pas la vuitena meravella del món.
Anònim ha dit…
el teu comentari no deix de donar-me la raó. gracies
Anònim ha dit…
Els vols de baix cost son molt bons tot i tenir els seus inconvenients pero quedar clar que pagues molt menys i tens un bon servei.
Oscar Ramírez ha dit…
Jo he anat i tornat de Sicilia i d'una sola peça. El problema dels caos, reitero, s'acostuma a produir a grans aeroports com el del Prat que reclama més competencies i no sap fer front als serveis que ha de prestar. Segur que hi ha males companyies de baix cost però no pas totes.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS