I ARA QUÈ FEM?
El Jutjat d'Instrucció número 4 de Reus ha condemnat a quatre mesos de presó i 16 mesos de retirada del carnet de conduir al conductor salvatge i amb poc cervell que fa uns dies va atrevir-se a conduir a 224 quilometres per hora per l'autopista AP-7 al seu pas per Vandellòs. Aquest ciutadà rus de 41 anys, resident a Torrevieja, ja ha estat sotmès al judici ràpid que li tocava però ara, llegit el veredicte i vista la falta, cal plantejar-nos el problema. De fet el problema és ell i ho són tots els conductors que decideixen posar la seva vida en perill i de pas, sense demanar permís, la dels altres. Per culpa de gent com aquest personatge les carreteres són plenes de creus i rams de flors que han deixat els familiars de les víctimes que hi han perdut la vida. En molts casos eren les mateixes víctimes les culpables però n'hi ha molts altres on es produeix la injustícia i moren innocents que reben l'impacte dels kamikazes del volant. Crec que els quatre mesos de presó que no complirà en cap moment i els setze mesos de retirada de carnet són molt poc. D'aquí a setze mesos aquest individu, tot un perill públic, tornarà a tenir a les mans el seu cotxe i segur que tornarà a reincidir utilitzant la nacional o l'autopista com si es tractés del circuit de Catalunya. Cal un canvi del codi penal que tipifiqui encara amb més força els delictes contra la seguretat viaria. Cal parar els peus a aquests impresentables abans que ells posin punt i final a més vides. Si per ells moren justos per pecadors, que purguin el pecat tota la vida.
Comentaris
Té la Mà, el problema que comentes és tota una realitat però també serà sempre utòpic que els fabricants redueixin la potencia dels vehicles. A altres països les carreteres estan en millors condicions de manteniment i els seus habitants estan en millors condicions mentals. A indrets com Alemanya on hi ha carreteres sense gaires corbes i que sembla que mai s'acabin hi ha la meitat d'accidents que aquí i en teoria com més recta tens, més corres. A Suïssa hi ha moltes carreteres plenes de corbes i la mortalitat a les carreteres també és més baixa. Crec que, com tu dius, cal un replantejament en el tema potencia dels cotxes però sobretot el que ens convé és una societat conscients dels perills que suposa conduir a aquestes velocitats.