Header Ads

EL MONOPOLI DE LA LÍNIA TARRAGONA-REUS

Durant molts anys vaig ser usuari de la línia de transport que uneix les dues grans ciutat d’aquesta província, Tarragona i Reus. Em tocava desplaçar-me cada dia amb els autobusos de la companyia que té en concessió el servei, la Hispano Igualadina.

Al ser la única empresa que fa el recorregut, disposa del control total d’aquets monopoli i fa el que vol. Hi ha autobusos que cauen a trossos, amb seients plens de forats, finestres que no es tanquen i cortines que no pugen ni les pots moure perquè t’hi deixes la pell.

A les deficiències del servei cal sumar-hi el preu, abusiu perquè el monopoli que deia abans permet que així sigui. Ara acaben de pujar el preu del bitllet únic i viatjar de Reus a Tarragona, amb forats i altres desperfectes, et costa 1.90 euros, un autèntic atracament.

Del caràcter i actituds dels conductors d’aquesta línia, no en vull parlar. Amargats per la feina i els horaris que han de complir, transmeten la seva amargura i mal geni als clients.

Ahir llegíem una proposta que feia l’alcalde de Tarragona per millorar la mobilitat entre la seva ciutat i la de Reus. Ballesteros parlava, sense embuts, de la urgència de millorar les comunicacions entre ambdós nuclis de població i ho feia desprenent optimisme i sinceritat, els dos sentiments que va perdre la companyia al seu moment i que haurien de ser les dues apostes de futur.

Cal acabar amb aquests monopolis perpetus, implantats fa anys i amb concessions eternes. Els usuaris i el futur del nostre territori no s’ho mereixen.
Amb la tecnologia de Blogger.