ALEGRIA, SATISFACCIÓ, POR, INDIGNACIÓ

Quatre sentiments per a quatre notícies, dues de bones i dues de dolentes. Començo per les bones. Em provoca molta alegria que els creadors de la xarxa Tradiblog hagin encertat en la seva iniciativa de posar en marxa aquesta agrupació de blogs que treballen per la difusió i promoció de la cultura i tradicions del nostre país. Em consta que ja som més d'una quarantena d'espais membres de la xarxa i la xifra creix dia a dia. Aquest blog s'hi va apuntar des del primer moment i n'estic molt content de formara-ne part. Estic també molt satisfet del balanç que es pot fer del BACA, l'associació de Blocs Anti Christmas Americà que vaig decidir crear, gràcies a una proposta del Mon de la Garrofa de Mont-roig. Al final 16 blocaires s'hi han apuntat col·locant a la seva pàgina el banner i fins i tot em van entrevistar, per parlar del tema, a La Plana Ràdio. Gràcies a tots els blogs que s'han sumat en aquesta primera edició que, esperem, sigui encara més gran el proper nadal.
Ara venen les dues dolentes. Estic molt espantat per la nova acció dels assassins d'Al Qaeda que han publicat un missatge en una web propera a aquesta organització criminal proposant que s'inicii un atac contra la ciutat de París, el seu alcalde, gent popular de la capital francesa i tots aquells monuments i espais més emblemàtics. El més trist del cas és que la gent respon a l'ajuda que demanen els assassins i aporten noms de persones, mapes de la ciutat i moltes idees per a destruir París. No tinc paraules per a definir el que sento o sigui que em quedo amb la por i tots els seus derivats. I per acabar estic molt indignat com cada any quan comencen les rebaixes. La cosa està ben clara. Si els comerços ens ofereixen peces de roba, calçat i altres articles a meitat de preu i encara hi guanyen diners significa que durant la resta de l'any ens estan robant, atracant. A mi no em serveix l'excusa de sempre, la que ens venen tot dient que fan les rebaixes per reduir els estocs. Per sort no acostumo a comprar a cap dels comerços coneguts o, dit d'una altra manera, compro als que tenen preus baixos tot l'any. La imatge del primer dia de rebaixes ha estat, com sempre, la dels malalts que fan cua als comerços abans que obrin portes per entrar com un ramat d'elefants a destrossar l'establiment a base d'empentes i arrencant-se la roba de les mans. Que s'ho facin mirar tots.

Comentaris

mossèn ha dit…
post molt sensual ... salut
ahir era tot una odissea passejar pel centre de Reus, hi havia més gent que per Nadal. es tot tan absurd, fa dos dies la gent comprava com si no tingues limit econòmic, però és passar el dia 6 i llavors tothom a queixar-se de la cuesta de enero i totes aquestes coses i a anar a les rebaixes com si fos l'ultim que fessin en aquesta vida.
Mon ha dit…
Ep ja he tornat....! no em parlis de rebaixes ahir vaig estar a les Gavarres (no de compres)i deu n'hi do.... quina porqueria de societat de consum ens a tocat viure...
Oscar Ramírez ha dit…
Moltes gràcies Mossèn. Suposo que dius sensual per les dues primeres parts perquè les altres dues, més que sensuals, son irritants.

Illa: molt bona l'última frase i ben certa. Sembla que quan hi ha rebaixes el món s'acabi.

Mon: Ben retrobat després de les teves vacances. Et trobava a faltar. Ja veig que has fet tarragonisme, està molt bé això!
Unknown ha dit…
M'indigna també com tracten les televisions les rebaixes, de fet fomenten el consumisme darrere d'una pàtina d'objectivitat.
Waipu Joan ha dit…
una mica de tot per a començar l'any... llàstima de la por!
zel ha dit…
No em parlis de rebaixes que em cabrejo, primer no compro perquè em fa ràbia que em fotin les peles, després no compro perquè ja m'han fotut la talla.
I pel que fa a les amenaces, és que em sembla que al món de dalt ens hem treballat molt l'odi que ens tenen, sense que vulgui justificar cap atemptat...
Jobove - Reus ha dit…
be pel Tradiblog, enhorabona per la BACA, molta preocupació per l'asumpte de Paris i molt encertat amb l'apreciació de que les botigues es guanyen molt be la vida
bon post
Oscar Ramírez ha dit…
El consumisme governa mig món i l'altra mig no el pot dominar perquè l'ocupen les persones que no tenen ni un duro per gastar-se.
A les teles els interessa vendre les rebaixes perquè viuen dels anuncis, del propi consumisme.
Gràcies a tots!

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS