RETROBANT-ME AMB VONNEGUT


Feia molts dies que necessitava retrobrar-me amb la bona literatura de Kurt Vonnegut. Recordo que quan el vaig descobrir, farà uns quinze anys, vaig llegir-me sis llibres seus aquell mateix estiu. Més tard he anat gaudint tota les seves altres obres. Aquesta tarda l'he assaborit una bona estona.

Vonnegut m'atrau intensament com ho fa Truman Capote, John Dos Passos o Boris Vian. Aquest fragment de "God bless you, Mr. Rosewater", és una delicia de la creació literària. Enguany, que es commemorarà el desè aniversari de la seva mort, és un bon moment per descobrir-lo. 

"Entonces me propuse, como meta de mis tratamientos, mantener prisionera a la conciencia, pero alzar un poco la tapa de la mazmorra de modo que sus gritos se oyeran a penas, cosa que conseguí con algunas pruebas y errores, mediante la quimioterapia y el shock. No me sentí orgulloso, pues había transformado a una mujer muy profunda en un ser anodino, había bloqueado los ríos subterráneos que podían conectarla con los océanos Atlántico, Pacífico e Índico, dejándola muy satisfecha de ser una piscinita de un metro de largo por diez centímetros de profundidad, pintadita de azul y con agua purificada con cloro."

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA