VÉRTIGO Y CAÍDA



Hi ha fragments de llibres que ens impacten. Jo els anoto en papers solts i després guardo les anotacions dins dels propis llibres. Ahir, pensant en Kundera, vaig reobrir la seva obra més coneguda. I vaig veure anotat el fragment que, no us puc dir el perquè, lliga amb una situació que visc aquests dies. El comparteixo. 

¿Qué es el vértigo? ¿El miedo a la caída? ¿Pero por qué nos da también vértigo en un mirador provisto de una valla asegurada? El vértigo es algo diferente del miedo a la caída. El vértigo significa que la profundidad que se abre ante nosotros nos atrae, nos seduce, despierta en nosotros el deseo de caer, del cual nos defendemos espantados.

Milan Kundera . La insoportable levedad de ser.


Comentaris

Pere Sans ha dit…
Gran llibre i gran autor Milan Kundera. Recordo el fragment que tu cites i també recordo que quan es va fer l'adaptació de la pel·lícula - que per cert em vas passar tu - no saben resoldre'l bé aquest fragment. Aquí van fallar.
Roger S ha dit…
Bona peli però el llibre no l'he llegit.
Jaume ha dit…
El vertígen és la por a la caiguda i també opino que som nosaltres els únics que podem evitar-la, sent forts amb el control mental que hem de tenir. Dic jo, no ho sé.
Sara ha dit…
Jo el pateixo des de sempre i us ben asseguro que les pors continuen al teu costat sempre i quan pensis que les tindràs. Si les treus fora i les evites pots controlar el pànic a la caiguda, la pèrdua de res.
cantireta ha dit…
Mirar dins d'un mateix també en causa. Però tu dónes llum.

Abraçades.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA