25 d’agost 2008

Spanair intenta fer com els gats, rentar-se la cara i llepar-se allí on més li pica per seguir subsistint. Aquesta companyia s'ha decidit a prendre "decisions operatives" que són aquelles que només coneix la pròpia companyia i de les quals no en tenen informació ni AENA ni l'aeroport on es prengui la decisió. Spanair ha passat de no estar operativa per a prendre decisions a aplicar aquesta tàctica cada dos per tres i cada tres per quatre. Mentre els forenses intenten quasi inútilment identificar les restes mortals de les víctimes de la setmana passada, els problemes van en augment per l'empresa aeronàutica. El comandant d'un MD82, el polèmic model estavellat a Barajas, va decidir ahir aterrar a Màlaga quan feia el trajecte Barcelona-Lanzarote perquè li va fallar un generador de l'avió. I avui mateix, el comandant del JKK5613, també de la companyia Spanair i que es dirigia a Oviedo, ha obligat als seus ocupants a arribar a la ciutat asturiana en autobús. En els dos casos s'ha parlat de "decisions operatives" que és com dir "ho he fet i no t'ho penso dir perquè no em dóna la santíssima gana". El més curiós del cas han estat les minses explicacions dels responsables de la companyia. Escric textualment allò que han dit: desde la catástrofe de Barajas, estas medidas se han acentuado por la mayor preocupación de los pasajeros.
Dit d'una altra manera, ara que ja tenim 154 morts importa i molt que els passatgers estiguin preocupats i, com a clients que són tenen la raó i decideixen. Abans de l'accident de Barajas els passatgers eren un zero a l'esquerre, la càrrega a transportar d'un lloc a l'altra sense dret a res. Ara tot és diferent perquè si algú té por l'avió no s'enlaira i si el pilot té dubtes disposa del permís de la direcció per modificar el vol malgrat les pèrdues que, justament ara, tampoc importen. La doble cara de la companyia Spanair és massa dura per evitar dir-los la veritat a la cara. Espero que els qui van fer volar el vol estavellat, ja siguin mecànics, tècnics o alts directius, es podreixin a la presó.

10 Responses so far.

  1. Anònim says:

    DE DEBO OS HA SORPRES AQUEST ACCIDENT?.....FA TEMPS QUE AIXO ES VEIA VENIR, ES IMPOSIBLE, QUE ELS VOLS DE BAIX COST DONGUIN SEGURETAT.PROU CINISME PER FAVOR. JUGANT AMB BCN,.....

  2. A mi no m'a sorpres l'accident i sé perfectament què són les companyies de baix cost i els riscos de viatjar amb elles. M'ha sorpres el cinisme de la companyia amb els familiars i tots els fets foscos que amaguen al voltant de l'accident.
    La part de Jugant amb BCN no l'acabo d'entendre. Que jo sapiga l'accident va tenir lloc a Barajas que, com a aeroport, és a anys llum del Prat. Jo, particularment, de cada cinc vols que agafo, quatre els agafo a Girona.

  3. Anònim says:

    Però Spanair és una companyia de baix cost?

  4. bajoqueta says:

    És curiós que ara al mínim problema paren l'avió... a mi em fa por la veritat pensar que deixem la nostra vida a mans de gent com estos, bueno jo no... que no viatjo en avió i tardaré dies en fer-ho me pareix.

  5. Anònim, aquí hi ha el problema. Hem de considerar Spanair companyia de baix cost?
    Jo crec que no i pel que he vist tot navegant, no ho és pas. És una companyia amb preus assequibles però no competeix directament ni amb Ryanair ni amb altres de similars que SI són qualificades com a baix cost.

  6. Bajoqueta, ara els paren tots per por d'ells mateixos i no pas pel respecte que diuen tenir pels passatgers. Respecte? Ja es va veure el que van tenir amb el vol estavellat quan hi havia gent que volia baixar i no els van deixar. Llàstima que ara aquestes persones ja no puguin parlar perquè estan morts i molts d'ells encara no estan enterrats ni identificats.

  7. avui un altre de Raynair, estan molt subseptibles tots els pilots, com que van morir companys seus, ara per qualsevol tonteria cap a terra, fins quan durarà ?

  8. Això durarà unes setmanes, potser uns mesos. Hi ha psicosi i molta por i és normal. El que no és tant normal és aquest respecte que tenen ara les companyies pels passatgers i que fins l'accident de Madrid era del tot inexistent.

  9. Esther says:

    Crec que és lògica aquesta "psicosi" de volar ara mateix. Si més no, només escoltant els titulars a la ràdio o fent un cop d'ull al diari, aquests dies només se'n fan ressò dels accidents aeris i d'aquestes decisions operatives...

    Però potser tots en tenim una mica de culpa, i m'hi incloeixo, que sóc la primera que busco ofertes a vueling, clikair i ryanair. Exigim preus baixos, però a quin preu? El plus que no volem pagar de més és el de la seguretat, i les companyies aèries se'n desentenen. I ara paga per tots Spanair, que és tan culpable com altres companyies amb avions-autobus que trontollen que fa por.

  10. Estic d'acord amb una part del teu comentari però he de divergir en això que dius que els avions de les companyies de baix cost són vells. Tots NO. Els de Ryanair són avions nous que tenen com a molt cinc o sis anys. El cas de Spanair ja és diferent perquè compra carraques, les pinta i les presenta com a noves. Quina cara tant dura.
    Jo he viatgat en vols de baix cost i seguiré fent-ho si es dóna el cas, cap problema.

Traductor

Els més llegits

Seguidors del blog

Arxiu de textos vells

Amb la tecnologia de Blogger.

Bona cultura

+ Bona cultura

- Copyright © AGRICULTURA MENTAL - Un producte Avanti Comunicació -