Header Ads

LA MÀQUINA SORDA

No hi ha res més fred que haver de parlar amb una màquina quan truques per telèfon i has de resoldre algun problema o fer alguna gestió. Aquest món tan modern que ens han creat uns quants ja no camina amb els sentiments i les emocions. S'ha volgut fer tot tant ràpid que hem oblidat que som persones i que gaudim del tracte humà, de les paraules dels altres, de les explicacions, de les converses i els debats. Per això sobta, molesta i també indigna haver de parlar amb les veus dels contestadors quan truques a la companyia telefònica, elèctrica o la del gas en cas d'avaria. I també per això entenc a la perfecció les queixes dels habitants de la comarca de la Terra Alta que han vist com els canviaven una veu humana i en directe per una d'enregistrada que no et dóna confiança ni aporta solucions. Fins fa pocs els usuaris de l'Àrea Bàsica de Salut de la Terra Alta trucaven al 902 111 444 i una operadora els atenia i els donava dia i hora pel metge que desitjaven. Ara quan hi truquen només escolten una màquina que els pregunta el motiu de la trucada i els demana el seu nom, DNI i el nom del metge que els ha de visitar. El problema d'aquestes màquines és que són sordes i passa el que passa. Quan hi truquen la màquina no entén bé el nom o el número del DNI i ja hi ha hagut casos de persones que, per a fer una gestió tan senzilla com la de demanar dia i hora, s'han estat 20 minuts al telèfon que a més és de pagament. Altres no han aguantat aquesta espera i han penjat per anar a queixar-se a l'alcalde del seu poble. Sanitat no aporta cap solució i els alcaldes de la Terra Alta ja han fet pública la seva queixa. La fredor de la màquina sorda ha fet perdre un servei bàsic com el sanitari. On més convé escoltar una veu càlida i amable hi han posat el robot que demostra com anem perdent els valors essencials de convivència. Som cada cop més febles i menys humans.

9 comentaris

Mar Roca i Sol ha dit...

Tens raó Oscar, a mi em possen com una moto. Coses modernes que són insoportables del tot.

Jesús M. Tibau ha dit...

Si estàs d'acord amb aquest comentari, prem 1.
Si estàs en contra, prem 2.
Si vols enviar a fer punyetes a Telefonica, prem 3.

bajoqueta ha dit...

Costa molt arribar a una resposta en pocs minuts en trucades així. A mi me treuen de polleguera. S'està perdent el tracte cara a cara trucant als llocs, però ara ja és perd tot havent de parlar amb una màquina.

APA NOI ha dit...

sap ue diu el telefon del CAROT ROVIRA.
-si vol ser ateS en Catala toca el 1
si vols ser ates en CASTELLA toca el 2

LES MAQUINES JA FA MOLS ANY QUE ESTAN EN LES NOSTRE VIDES.
FEWS UNA ULLADA

SALUT

Oscar Ramírez ha dit...

Si Mar, no hi ha res més fred que una d'aquestes màquines pre-programades.

Jesús: Trio la 3 perquè estic amb l'1.

Bajoqueta: Completament d'acord. Hi ha casos de ciutadans de la Terra Alta que han hagut de repetir cinc o sis vegades el número del DNI o el nom perquè la màquina no ho entenia. 20 minuts al telèfon per a res.

Apa Noi, aquest acudit, molt bo per cert, ja el coneixia i el vaig explicar fa poc aquí al blog. Salut!

APA NOI ha dit...

SAPS AGUNA COSA DEL GERMA APE.LES.

NO VUI A CAMBRILS AMB EL GERMANET

Oscar Ramírez ha dit...

De l'Apel.les en sé que l'han fet Delegat de la Generalitat a França i que tindrà el despatx a la Maison de la Cataloigne que està al centre mateix de París, a dos carrers de l'Arc de Triomf. Tindrà encara millor vida de la que ja tenia fins ara. Són coses que passen per ser el "hermanisimo"

Mon ha dit...

si troba que aquest post es inapropiat, premi 1. Si per el contrari esta a favor del comentari del autor, premi 2
Otres En Tibau m'ho a pres.... jo volia dir el mateix.
Per reclamacions premi 3...
lo fotut es telefonica: si vol ser ates en català premi 2......- Buenos dias le atiende Hertor ¿en que puedo ayudarle?

Oscar Ramírez ha dit...

És el nostre pa de cada dia, Mon. A mi m'han atés en català una sola vegada i mira que hi truco bastant al 11888. El problema és que tots són estrangers i que en un 60 per cent de les ocasions no troben la informació que els demanes.

Amb la tecnologia de Blogger.