SI HI HA MORTS, SÓN MÉS PERSONES
Spanair intenta fer com els gats, rentar-se la cara i llepar-se allí on més li pica per seguir subsistint. Aquesta companyia s'ha decidit a prendre "decisions operatives" que són aquelles que només coneix la pròpia companyia i de les quals no en tenen informació ni AENA ni l'aeroport on es prengui la decisió. Spanair ha passat de no estar operativa per a prendre decisions a aplicar aquesta tàctica cada dos per tres i cada tres per quatre. Mentre els forenses intenten quasi inútilment identificar les restes mortals de les víctimes de la setmana passada, els problemes van en augment per l'empresa aeronàutica. El comandant d'un MD82, el polèmic model estavellat a Barajas, va decidir ahir aterrar a Màlaga quan feia el trajecte Barcelona-Lanzarote perquè li va fallar un generador de l'avió. I avui mateix, el comandant del JKK5613, també de la companyia Spanair i que es dirigia a Oviedo, ha obligat als seus ocupants a arribar a la ciutat asturiana en autobús. En els dos casos s'ha parlat de "decisions operatives" que és com dir "ho he fet i no t'ho penso dir perquè no em dóna la santíssima gana". El més curiós del cas han estat les minses explicacions dels responsables de la companyia. Escric textualment allò que han dit: desde la catástrofe de Barajas, estas medidas se han acentuado por la mayor preocupación de los pasajeros.
Dit d'una altra manera, ara que ja tenim 154 morts importa i molt que els passatgers estiguin preocupats i, com a clients que són tenen la raó i decideixen. Abans de l'accident de Barajas els passatgers eren un zero a l'esquerre, la càrrega a transportar d'un lloc a l'altra sense dret a res. Ara tot és diferent perquè si algú té por l'avió no s'enlaira i si el pilot té dubtes disposa del permís de la direcció per modificar el vol malgrat les pèrdues que, justament ara, tampoc importen. La doble cara de la companyia Spanair és massa dura per evitar dir-los la veritat a la cara. Espero que els qui van fer volar el vol estavellat, ja siguin mecànics, tècnics o alts directius, es podreixin a la presó.
Dit d'una altra manera, ara que ja tenim 154 morts importa i molt que els passatgers estiguin preocupats i, com a clients que són tenen la raó i decideixen. Abans de l'accident de Barajas els passatgers eren un zero a l'esquerre, la càrrega a transportar d'un lloc a l'altra sense dret a res. Ara tot és diferent perquè si algú té por l'avió no s'enlaira i si el pilot té dubtes disposa del permís de la direcció per modificar el vol malgrat les pèrdues que, justament ara, tampoc importen. La doble cara de la companyia Spanair és massa dura per evitar dir-los la veritat a la cara. Espero que els qui van fer volar el vol estavellat, ja siguin mecànics, tècnics o alts directius, es podreixin a la presó.
Comentaris
La part de Jugant amb BCN no l'acabo d'entendre. Que jo sapiga l'accident va tenir lloc a Barajas que, com a aeroport, és a anys llum del Prat. Jo, particularment, de cada cinc vols que agafo, quatre els agafo a Girona.
Jo crec que no i pel que he vist tot navegant, no ho és pas. És una companyia amb preus assequibles però no competeix directament ni amb Ryanair ni amb altres de similars que SI són qualificades com a baix cost.
Però potser tots en tenim una mica de culpa, i m'hi incloeixo, que sóc la primera que busco ofertes a vueling, clikair i ryanair. Exigim preus baixos, però a quin preu? El plus que no volem pagar de més és el de la seguretat, i les companyies aèries se'n desentenen. I ara paga per tots Spanair, que és tan culpable com altres companyies amb avions-autobus que trontollen que fa por.
Jo he viatgat en vols de baix cost i seguiré fent-ho si es dóna el cas, cap problema.