Header Ads

COPIAR I ENGANXAR, IMAGINACIÓ AL PODER


Els qui treballem al sector de la comunicació, el màrqueting i la premsa ja sabem que està tot inventat i que hi ha certes tasques molt complicades a resoldre. Quan reps un encàrrec per a crear una nova imatge corporativa d’una empresa, entitat o institució, t’has de trencar les banyes, literalment.

Crear del no res un element que representi fidelment al client que et fa l’encàrrec és sempre complicat però amb ganes, esforç i creativitat arribes a tirar endavant el repte. Una altra cosa ben diferent és viure del nom i, cobrant quantitats de diners abusives i insultants, refer una mateixa imatge i vendre-la com a nova i única.

Una tercera via, a la ciutat de Tarragona es va descobrir quan es va encarregar el disseny de la nova imatge municipal i l’empresa guanyadora va plagiar-la de l’Ajuntament de San Sebastián de Los Reyes, és la del copiar i enganxar.

Consisteix en mirar logos i imatges corporatives d’empreses que creus que mai arribaran a veure la teva i fer-ne una de semblant, molt semblant, quasi idèntica. Si a més, l’element que copies ja és senzill d’origen, millor que millor. El problema arriba quan has de justificar la feina i vendre als qui han fet l’encàrrec una definició del perquè d’aquells elements.

Avui us poso un exemple clar del simplisme aplicat al copiar i enganxar. El logotip de l’esquerra de la imatge és el nou emblema de Fira de Reus i el de la dreta pertany a la nova imatge corporativa de Turismo Asturias. Com podreu comprovar, en els dos casos es tracta del símbol del punt i coma firats a l’inrevés. Uns hi posen lletres dintre i els altres sota. Uns han cobrat milers d’euros per fer-lo i els altres, també.

Els creadors de la campanya de Fira de Reus van crear el logotip de Barcelona 92 que, us poso a prova si mireu a internet, és quasi idèntic al de Port Aventura o al de La Caixa. Els mateixos colors i les mateixes formes però invertides. Així és molt fàcil clavar xifres d’uns quants zeros a canvi de copiar i enganxar. I quedi clar que, per a enganyar, cal saber-ne.

Revisats els dos logos que adjunto en aquest post, cal ser llest per a trobar-hi una explicació que justifiqui els diners que cobraràs a canvi.
Amb la tecnologia de Blogger.