EL PAISATGE ÉS CATALUNYA



Acaba de finalitzar la primera edició d'aquesta mena de concurs creat per TV3 per triar el millor paisatge de Catalunya. Estic molt content que dels 8 finalistes 4 hagin estat indrets de les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre. El Delta, Els Ports, El Priorat i la ciutat de Tarragona són petites joies dins un territori que és ple de sorpreses, molt sovint desconegudes, anomenat Catalunya. Els altres quatre competidors no tenien res a envejar a les quatre propostes nostres i, fins i tot estic molt content que s'hagi trencat amb els tòpics descartant a la primera la proposta de Montserrat.

Al final, per només 40 vots de diferencia amb la segona més votada, ha guanyat la proposta de la Costa Brava. Ningú es pot negar als seus encants com tampoc se'n podem estar dels qui no han aconseguit la victòria final. Crec que el que més ens importa es saber, recordar, que el nostre país és, en conjunt, una postal plena de petites imatges on gaudir en tot moment. Ens falta apostar-hi més. També ens falta que els responsables de turisme de la Generalitat, i tots els agents locals, facin millors campanyes, més innovadores, més imaginatives. Cal una bona venda de Catalunya, ens toca, ens ho mereixem.

Per acabar, en futures edicions del programa cal que no hi hagi presentadors de la casa, TV3, presentant programes. Basses i Cuní són cognoms massa casolans i associats a l'empresa que crea aquest bon espai i, per sort, Catalunya és plena de persones preparades per a presentar els paisatges.

Comentaris

MARTELL DE REUS ha dit…
No crec que l'Alvaro Palacios fos el millor personatge per presentar el Priorat.
La veritat és que m'ha sorprès molt que de les finalistes només 3 fossin del binomi Barcelona-Girona, i també em pensava que guanyaria Montserrat des del primer dia. Llàstima que no hagi guanyat, per exemple, el Delta, un lloc únic al país
Oscar Ramírez ha dit…
Martell de Reus, estic del tot d'acord amb tu. Sóc una persona que es coneix molt bé el Priorat i, com tu sabfràs, hi ha molts altres personatges per a exercir de "pregoners" de la comarca.
Oscar Ramírez ha dit…
L'Illa, jo també pensava que guanyaaria Montserrat però per sort la van descartar a la primera de canvi. Jo analitzo el tema de manera diferent. Crec que el fet que 4 dels vuit paisatges finalistes siguin de les nostres comarques vol dir alguna cosa important, oi?
Una altra cosa és que guanyi un indret que presenta una de les estrelles de la casa de molts catalans (no pas la meva) i que acaba de convencer als adictes i dubtosos. Tot i això la Costa Brava s'ho mereix, és una meravella mundial.
Esther del Campo ha dit…
Sí... jo com l'habitant de l'Illa pensava que guanyaria Montserrat, però em va agradar molt com va explicar en Gavaldà els secrets de la Part Alta, potser perquè he caminat molt per aquells carrers... I la Costa Brava s'ho mereix, tot i que últimament se n'ha fet molta campanya publicitària (amb polèmica inclosa).

A mi la Vall de Núria també m'encanta, per això... Però crec que la Ruta del Cister s'hagués merescut també ser-hi entre els paisatges!!! Preciós, quan necessites pau i tranquil·litat només cal pujar fins a Santes Creus, aturar-te a la font i perdre't per l'albareda. Però tens raó, Catalunya és el paisatge...
Oscar Ramírez ha dit…
Esther, ho reitero. Com tu bé dius, la postal, el paisatge real és Catalunya. N'estic convençut que aquest programa ha obert els ulls a més d'un català.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS