EL CAS DE LA CLÀUDIA FORNOS
De ben segur que aquest post generarà un debat que pot arribar a ser polèmic però fa un parell de dies que el volia fer i ara, amb les últimes noticies sobre el cas, m'he decidit a tirar-lo endavant. Aquest cap de setmana llegia el cas d'una nena de 12 anys i veïna de Reus, la Clàudia Fornos, que s'havia proposat donar la volta a Espanya conduint un vehicle de l'autoescola del seu pare qui hagués participat en aquesta experiència com a copilot. La Clàudia és una amant del motor i fa tres anys que corre amb karts. La volta a Espanya d'aquesta nena tenia dos clars objectius. Per un costat promocionar la Clàudia per aconseguir possibles patrocinadors per córrer amb els karts i per l'altra conscienciar al jovent de la importància de respectar les normes de circulació. La normativa espanyola no posa límits d'edat per a realitzar practiques amb un professor d'autoescola i marca únicament com a requisit l'alçada mínima del conductor que ha de superar els 1,35 metres, el suficient perquè el conductor o conductora arribin als pedals.El projecte anomenat El Repte de la Clàudia pretenia recórrer 3.600 quilometres en una setmana, uns 400 cada dia, passant per carreteres, autovies i algun nucli urbà d'algunes poblacions on s'hages fet campanya. El viatge de la Clàudia va arribar ahir al seu final just abans d'iniciar-se. Els Mossos d'Esquadra van considerar que hi havia un delicte per a la seguretat del trànsit en el cas que aquesta nena de 12 anys hagués iniciat el seu viatge conduint el cotxe. A més, la policia autonòmica argumenta que el pare estava promovent que la seva filla, menor d'edat i sense carnet, conduís per la via publica amb la pressió que li pot causar aquest fet i el corresponent risc per la seva pròpia seguretat i la de la resta d'usuaris. Amb aquestes dues argumentacions s'han obert les diligencies corresponents i s'ha tancat un viatge mai iniciat. Ara les autoescoles critiquen als Mossos i defensen el pare de la nena que, aprofitant un buit legal, quasi aconsegueix el seu objectiu.
Em sorprèn el suport de les autoescoles com a establiments que han de vetllar pel compliment de totes les normes i aplaudeixo la decisió dels Mossos d'Esquadra. Una nena de 12 anys, per més alçada que tingui per arribar als pedals i per més bona conductora que sigui, no ha de posar-se a conduir per la carretera. Cada dilluns escoltem i veiem per la tele el llistat de les víctimes de la carretera del cap de setmana i sempre hi ha casos de menors sense carnet. Cada dia veiem les campanyes de la DGT demanant la màxima responsabilitat que passa també per tenir experiència i molta calma. Tot en aquesta vida té el seu procés i crec que a la Clàudia ja li arribarà. De moment que segueixi conduint el kart i d'aquí a sis anys, quan en tingui 18, que surti a la carretera. I pel que fa als patrocinadors, un dels dos objectius de la travessia, que es busquin per altres vies. Per acabar, cal que aquest buit legal existent en aquest cas es solucioni i es canvii el tema de les alçades pel de les edats. Enhorabona als Mossos i paciència pel projecte Clàudia. Només queden sis anys.
Aquí us deixo alguns enllaços amb diaris i televisions que parlen del tema: ABC, Telecinco, El Periódico, El Mundo , 20 minutos, Reus Digital i el Blog de la Clàudia.
Em sorprèn el suport de les autoescoles com a establiments que han de vetllar pel compliment de totes les normes i aplaudeixo la decisió dels Mossos d'Esquadra. Una nena de 12 anys, per més alçada que tingui per arribar als pedals i per més bona conductora que sigui, no ha de posar-se a conduir per la carretera. Cada dilluns escoltem i veiem per la tele el llistat de les víctimes de la carretera del cap de setmana i sempre hi ha casos de menors sense carnet. Cada dia veiem les campanyes de la DGT demanant la màxima responsabilitat que passa també per tenir experiència i molta calma. Tot en aquesta vida té el seu procés i crec que a la Clàudia ja li arribarà. De moment que segueixi conduint el kart i d'aquí a sis anys, quan en tingui 18, que surti a la carretera. I pel que fa als patrocinadors, un dels dos objectius de la travessia, que es busquin per altres vies. Per acabar, cal que aquest buit legal existent en aquest cas es solucioni i es canvii el tema de les alçades pel de les edats. Enhorabona als Mossos i paciència pel projecte Clàudia. Només queden sis anys.
Aquí us deixo alguns enllaços amb diaris i televisions que parlen del tema: ABC, Telecinco, El Periódico, El Mundo , 20 minutos, Reus Digital i el Blog de la Clàudia.
Comentaris
I per altra banda, si arriba a tindre un accident, llavors què? Tots a lamentar i bla bla bla. Per un cop que s'actua amb un mínim d'anticipació i encara es critica. Hi ha gent que sembla que no n'aprendrà mai, i el pitjor és que deuen desconèixer que qualsevol dia es poden trobar ells en una situació desagradable relacionada amb la carretera i els seus accidents.
A mi és que aquestos temes m'indignen i m'irriten.
Estem d'acord.
Me pregunto si seria posible desde este blog donde todo es posible hacer una especie de recaudación para conseguir el dinero que le hace falta para competir. Tampoco se cuanto dinero necesitan. Que lo digan que alguna cosa se podría hacer. Digo yo.
Jaime Becker González.