DIARI D’ALTAMURA (4): DAMA PERSA
He volgut fer una
barreja dels noms dels dos principals espectacles que van ser protagonistes al
festival Al3mura. La primera nit varem gaudir de “Bocche di dama”, una obra de
teatre a càrrec de l’Angela De Gaetano que aborda el sempre delicat tema de les dones i les seves submissions. I la segona nit del cantautor genovès
Max Manfredi que va cantar molts temes i entre ells molts del seu treball “Luna
persa”. D’aquí el nom del post.
La primera imatge
que l’acompanya és la que em vaig fer amb el Max (esquerra) i els dos músics
que l’acompanyaven: el guitarrista Fabrizio Ugas i el baixista Daniele Pinceti). Va ser hores d’abans del concert
extraordinari que ens van oferir. Són tres monstres de la música que omplen tot
l’escenari amb els seus sons mediterranis que et fan viatjar per tota a Itàlia,
et transporten a Grècia o a Espanya. Tenen la capacitat de crear el paisatge
amb les lletres i els acords, de dibuixar-te en tot moment l’espai descrit quan
canten i toquen.
Aquesta cançó que comparteixo forma part del seu treball “Luna persa” i es diu Libeccio. Escolteu-la i seguiu llegint que ara us parlo de l'Angela.
I què dir-vos de
l’Angela De Gaetano, una actriu de Lecce que ens va demostrar la seva
immensitat i capacitat amb una obra que ha escrit, dirigeix i interpreta ella
mateixa. I aquesta obra és certament dura perquè parla de les dificultats que
tenien certes dones ara fa unes quantes dècades per créixer en llibertat en l’entorn
familiar, per garantir-se un futur com a dones, per ser enteses. Dones que eren obligades a casar-se, que cercaven la complicitat amb les altres dones més properes que tenien, que patien el masclisme fins i tot per part de generacions d'altres dones que no les volien ni les poden entendre.
Hi ha moments en què el personatge genera una tensió increïble. També provoca alguns somriures i llàgrimes. Les penetrants percussions de Vito De Lorenzi posen la cirereta al pastís d’aquesta gran representació. Encara que no entengueu l’italià, mireu-vos aquest vídeo per comprovar com treballa l’Angela.
Hi ha moments en què el personatge genera una tensió increïble. També provoca alguns somriures i llàgrimes. Les penetrants percussions de Vito De Lorenzi posen la cirereta al pastís d’aquesta gran representació. Encara que no entengueu l’italià, mireu-vos aquest vídeo per comprovar com treballa l’Angela.
Música I teatre,
art en lletres grans I clares. I el plaer d’haver conegut als dos protagonistes
que avui us he comentat tot dinant i sopant amb ells.
Comentaris