17 d’agost 2013


Els Menehune són unes criatures que viuen amagades als boscos frondosos i a les valls interiors de l'illa de Hawaii. Es diu que van ser els primers pobladors d'aquest indret i que són uns éssers de poca estatura, entre un pam i seixanta centímetres, que treballen de nit i saben fer de tot. Gaudeixen cantant, ballant o nedant i el seu menjar preferit són les bananes i el peix.

Fins abans d'ahir no coneixia l'existència dels Menehune. Els vaig descobrir després de veure una obra d'art d'una artista que comença a divulgar les seves creacions a través de Facebook. Utilitza el nom artístic de Kauhane i es nodreix de la mitologia hawaiana tot i que beu de moltes altres fonts i especialment dels seus aprenentatges més espirituals i personals. 

Rere la Kauhane com artista hi ha la persona, la Estefania MacGregor, que ha decidit mostrar-nos el seu art i aquest gest s'ha d'agrair sempre. Perquè el seu estil és del tot diferent als altres. Hi manen molt els símbols però aquests es combinen amb les figures humanes i amb els animals sovint immersos en el paisatge polinesi.

La Kauhane mostra al seu Facebook el procés de creació de les obres compartint primer el quadre a mitges, encara pendent de més pinzellades de l'autora, i ensenyant el resultat final. Les seves obres són a la venda en aquesta xarxa social a preus molt assequibles. 

Jo he adquirit una de les seves obres. Es diu "Unlock" i és un festival de colors, amb la tècnica del collage, i una frase central que em guardo i té molta importància per a mi aquestes dies i setmanes.

Dilluns la tindré col·locada al meu despatx de casa. Serà un plaer poder-la observar cada dia. Quan me la miri em vindrà al cap la Kauhane i ella em conduirà directament a Hawaii i aquestes illes em faran viatjar de nou als boscos on cercaré, qui sap quan els trobaré, als Menehune, els nans treballadors que canten. ballen i neden. 

Us recomano que descobriu l'obra de la Kauhane. Si no podeu per la xarxa de Facebook no us preocupeu. Em diuen que molt aviat hi haurà quadres seus a la botiga Showroom, al número 9 del carrer Unió de Tarragona. 

Les imatges que acompanyen aquest post són quadres d'ella. La primera pertany a l'obra anomenada "Menehune", la segona es diu "Indirah" i la tercera és la que he comprat jo, "Unlock",

2 Responses so far.

  1. Anònim says:

    Molt, molt bonic.
    Et felicito per la tria.

  2. Moltes gràcies anònim

Traductor

Els més llegits

Seguidors del blog

Arxiu de textos vells

Amb la tecnologia de Blogger.

Bona cultura

+ Bona cultura

- Copyright © AGRICULTURA MENTAL - Un producte Avanti Comunicació -