IDEES I REALITATS O COM VENDRE UN PROJECTE
Aquests dies, elaborant diferents propostes per a futurs
projectes que impulsen altres persones o associacions, i ens el que hi
col·laboro intensament com a assessor, he vist que realment existeix la
iniciativa comercial per part dels col·lectius d’aquest sector.
Tenen idees per reinventar-se, per intentar sortir
endavant, per engrescar al consumidor i al ciutadà i sobretot per animar-se
ells mateixos. No us desvetllaré ara cap projecte però us asseguro que hi ha
propostes sobre la taula, adreçades als ajuntaments, que valen molt la pena.
El problema és que a molts dels líders de les
associacions comercials ningú els va ensenyar a preparar les propostes, a
plasmar la idea real que tenen al cap amb paraules adequades i amb una bona presentació.
Si, ja sé que ara em direu que per alguna raó existeixen empreses, com la meva,
que fan aquesta funció.
Però el fet, el real i veritable problema, és que hi ha
moltes associacions i col·lectius de comerciants i moltes petites i mitjanes
empreses que no disposen de recursos suficients per a contractar els serveis d’empreses
externes. Penso que és una llàstima perquè, potser per por escènica o a un
possible ridícul, hi ha molts projectes que mai prosperen perquè no s’acaben
presentant o no arriben amb força al receptor, l’administració, que és de qui depèn
realment que allò que es plasma en el paper acabi sent una realitat.
Tot plegat és molest si tenim en compte que quan hi ha
ganes també cal que hi hagi l’impuls necessari i sovint no existeix. Per sort
sé, i n’estic del tot convençut, que les idees inicials que han caigut a les
meves mans i que he decorat, acabaran sent una realitat. I no pas per les meves
mans. Serà pels caps dels qui les han pensades.
Comentaris
Anton