LA VESCOMTESSA, L’ODALISCA I NAPOLEÓ
Observo que el Museo del Prado acull, fins el
proper mes de març, una mostra retrospectiva d’una dels grans de la pintura
sota el meu humil parer, Jean Auguste Dominique Ingres. No puc jutjar el grau
real de coneixement que la població té sobre ell però és innegable que la seva
pintura és, i torno a tenir en compte la meva opinió, per quedar-te bocabadat
observant.
Sobre Ingres us comento que és un dels grans
exponents del romanticisme i que també representa al moviment de l’orientalisme.
El retrat de la Vescomtessa Othenin d’Haussonville, amb uns ulls blaus
captivadors, el llaç vermell que indica joventut i una posició de la mà
esquerra que evidencia personalitat i seguretat, frega fins i tot l’hiperrealisme.
La gran Odalisca, obra amb la que enceto aquest post, és un altre clam a la bellesa. La dona
estirada nua sobre el llit regalant amb elegància una mirada intrigant que obre
moltes incògnites i no resol cap dubte. Aquest quadre té 200 anys.
Com a tercera obra, de les moltes que va
pintrar Ingres, us ofereixo el retrat de Napoleó. L’emperador en el moment d’auge
i triomfal, al seus seient on assaboria el poder. I de nou hi ha els trets
realistes i els colors justos i precisos per equilibrat tots els elements de l’obra.
Si aneu a Madrid no us perdeu aquesta
exposició. Ingres és un clar exemple d’artista que no té massa anomenada i
mereix moltes més revisions que les que rep. Ens va deixar fa quasi 150 anys però segueix sent un dels grans.
Comentaris