29 d’abril 2009

Amb el màxim respecte als meus amics Salvi Guinart i Pere Valls, membres de la candidatura Tarragona 2017 i vicepresidents de la mateixa, confesso que sóc un mortal més que no entén la nova campanya d'aquest col·lectiu per a fer promoció de l'esdeveniment i que han batejat amb el nom de "Tarracajorrani". Com a professional de la comunicació i el màrqueting, ni l'entenc ni sé per on agafar-la. De fet, vist el vídeo elaborat pels propis responsables de la candidatura, un 99 per cent dels enquestats no saben pronunciar la paraula a la primera i un cop pronunciada segueixen sense entendre-la. L'1 per cent restant pertany a les voluntàries del Tarragona 2017 que, cada minutet de vídeo, surten per dir la parauleta màgica sense problemes. Es nota que el màrqueting de la candidatura tarragonina té llacunes, moltes i molt grans pel que hem vist, i em sap greu per la bona gent que impulsa el projecte.
No poso en dubte que Tarragona sigui escollida per acollir els jocs mediterranis del 2017 i més ara, en plena crisi, on més d'una de les candidatures que s'hi van presentar es voldrien fer enrere per evitar pensar com afrontar les futures despeses prèvies si són escollides. A Tarragona som així. Volem optar a ser capital de la cultura europea el 2014 i tenim un sol teatre (dos a l'estiu si sumem a la llista el Camp de Mart) i optem per impulsar una candidatura als jocs olímpics intentant motivar als ciutadans amb lemes críptics i absurds. Amic Salvi, amic Pere: poseu ordre a aquest desconcert d'imatge i demaneu als creadors del lema més efectivitat i menys invents. De pas, que us posin el cap en safata abans que sigueu vosaltres els qui els hi talleu. Les coses, com més clares molt millor. Aquí teniu el vídeo i ... sort.

8 Responses so far.

  1. McAbeu says:

    Completament d'acord, un lema hauria de fer-nos recordar l'esdeveniment i aquesta parauleta no només no ens ho recorda sino que ni s'enten.
    Ja ho vaig dir en un post al meu blog, i cada vegada n'estic més convençut: Aquesta gent que ens governa sembla que viuen en un món diferent del nostre.

  2. M.Z. says:

    Jo també tenia previst fer-ne un post la setmana que ve. Realment és una mala campanya, amb un dels naming més mal fet que es pot imaginar.

  3. no sé quin sentit té el vídeo, no veig per on pot ajudar a aconseguir l'organització dels jocs. lo del nom deu ni do, s'han de tenir ben posats per decidir-se per un terme tan complicat, que val que crida l'atenció, però diria que acaba caient antipàtic

  4. Esther says:

    Anava a escriure jo també sobre el "Tarracajorrani", que l'altre dia em van posar la cançó aquí a Madrid, i me'n vaig fer creus... Tot i que poc puc dir perquè no tinc gaire coneixement de causa sobre què s'hi cou exactament a Tarragona ara mateix. Però, pel vídeo i pel que he anat veient, la imatge que projecta de Tarragona és la d'una ciutat que es mou per impulsos, poc preparada. Tant que m'havia agradat a mi la campanya dels cromos de l'Any Jubilar!

  5. McAbeu, estic molt d'acord amb el teu post. Crec que no cal complicar-se tant i que no cal ser tan "in". Les coses, com és senzilles millor. Sobre la gent que ens governa i que tu comentes, un incís. Són gent que ens desgoverna.

  6. M.Z, pots fer el teu post igualment. Posem més llenya al foc que sempre va bé. Cal que diguis la teva.

  7. L'Illa, crec que el vídeo no compleix cap dels seus objectius. L'han pifiada de cap a peus. És el lema de la confusió i per tant de la desconfiança.

  8. Esther, com li deia a la M.Z, cal que facis el teu post dedicat al tema. Cadascu tenim formes diferents de dir la mateixa cosa. Anima't i endavant!

Traductor

Els més llegits

Seguidors del blog

Arxiu de textos vells

Amb la tecnologia de Blogger.

Bona cultura

+ Bona cultura

- Copyright © AGRICULTURA MENTAL - Un producte Avanti Comunicació -