TEMPTACIONS DE LUXE


La música, una de les meves principals passions, em regala sovint instants irrepetibles, sensacions úniques, regals breus que em traslladen a nous horitzons, que em transporten a indrets on tot va millor, on tot és possible. Sóc un amant de les melodies i col·lecciono especialment bandes sonores de pel·lícules, música folk i tot allò derivat o que envolta a un moviment que es va batejar com a "new age" i que ha tingut tantes derivacions com s'ha volgut. Potser el new age no és pare de res o potser és pare de tot. El minimalisme, moviment proper a aquest que comento, també m'apassiona. No em posaré a dir noms dels músics i compositors d'aquesta "nova era" que m'agraden però si us citaré alguns dels que he vist en directe: Michael Nyman (amb entrevista inclosa), Wim Mertens (amb entrevista inclosa), Philip Glass, Suzanne Ciani, Balanescu Quartet i Oystein Sevag.

A la meva llista de preferits hi sumo a partir d'ara al Robert Bonet, un dels principals exponents del que s'anomena "la nova simplicitat", un nou genere que beu i s'alimenta dels altres dos però que té la seva pròpia essència. El Robert no és cap desconegut en aquest moviment musical que s'impregna de les arrels musicals més bàsiques amb melodies senzilles i molt tendres. El Robert té 25 anys però una llarga trajectòria al darrere. Temptacions és el seu darrer treball, una petita joia molt ben treballada i polida fins quasi a la perfecció, una perla en aquest oceà musical tan immens i divers que ens inunda i omple. La seva música em recorda a altres compositors que també em tenen captivat: Yanni, George Winston, Penguin Cafe Orchestra...

Us recomano tres coses: que visiteu la seva web i el seu myspace, que veieu amb calma aquest vídeo que acompanya el post i que, si teniu temps, el gaudiu en directe amb el seu Temptations Tour. Actuarà al Momentum de Reus (Carrer de la Font, 13) el proper dissabte 9 de maig a partir de les set de la tarda. Dies després, el 21 de maig, el podreu veure al Metropol de Tarragona.

Comentaris

Robert Bonet ha dit…
Moltíssimes gràcies Oscar, escrits com el teu animen a seguir escrivint ;)

Robert Bonet
Oscar Ramírez ha dit…
Gràcies a tu Robert. Ets qui has motivat aquest post amb la teva música.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS