ANIVA



Els fars sempre m’han atret especialment. No sé si en alguna vida passada vaig ser guardià d’un far o si ho seré en futures vides. Però tinc clar que mirar aquestes construccions m’apassiona, em captiva i em dona cert morbo per saber què amaguen. Com són les nits en un far?, com es dibuixen les seves foscors?, com sobrevius als seus silencis i, sobretot, com notes a la pell la presència del mar colpejant sense pausa les parets del far?

El far d’Aniva, situat entre el mar de Japó i el d’Okhotsk, a Rússia, és d’aquells que més misteri em desperta. El van construir el 1939 i el van tancar ara fa uns quants anys. Actualment, i com ha tingut altres moltes utilitats, està abandonat i ningú s’hi acosta. La mà de l’home, la mateixa que crea i destrueix, ha convertit el far d’Aniva en un espai radioactiu. 

Ara, les foscors i els silencis ja no tenen qui els escolti. Però el mar segueix atacant aquesta construcció que va donar tanta llum i ara regala tantes ombres.   

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA