DIARI DE LES AMÈRIQUES (1): ELS VOLS I GUATEMALA


El viatge ha estat llarg. Una hora per anar de Tarragona a Barcelona, una altra hora per anar de Barcelona a Madrid, 11 hores de Madrid a Guatemala i tres quarts d'hora en cotxe per arribar a la destinació final per avui.

Però tot i el cansament per tantes hores, i pel famós jet lag horari, la recompensa en aquests casos són les sensacions noves que perceps quan ets a terra estrangera, lluny de casa. Guatemala té molts al·licients com a país però destaca la senzillesa de les seves persones i la riquesa folklòrica i tradicional on la varietat de colors (foto) et proclama un somriure a la cara i molt llum als ulls.

A vegades, ser fora de casa no significa estar lluny. A mi em passa sovint. És un fet que m'agrada notar: la sensació d'empatitzar amb el paisatge i les persones que l'habiten cada dia. Hi ha moltes formes de viure i es descobreixen girant pel món. Aquest és un viatge engrescador. Com a anècdota us diré que al vol de Madrid a Guatemala hem fet bona amistat amb una de les hostesses d'Iberia i que li he regalat un exemplar d'Aforo Completo. S'ha emocionat i en les pauses que ella anava tenint el llegia i em comentava el seu parer sobre els textos. Ha estat, tot plegat, diferent i engrescador.

Ara aquí són les 12 de la nit i a Espanya les 8 del matí. Vaig a descansar. La jornada que m'espera quan em llevi és plena de secrets i misteris, moments i situacions que viuré com arribin i amb els braços ben oberts.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS