21 MOMENTS (4): EL FOLL



La grandesa de la senzillesa és possible en literatura. Molts pocs autors hi arriben i Gibran Khalil Gibran és un d’ells. Tota la seva obra és un regal a la humanitat i una demostració que en poques paraules es pot crear un gran discurs, reflexió i paisatge. No tinc cap dubte a escollir-lo entre els meus autors preferits. Trio, perquè cal que ho faci, un dels seus llibres. És “El foll”, publicat l’any 1918 quan l’autor –que a més d’escriptor era pintor- va dibuixar paisatges breus plens de bellesa.

EN LAS ESCALERAS DEL TEMPLO

Ayer por la tarde, sobre les escaleres de mármol del templo, vi a una mujer que estaba sentada entre dos Hombres. Una de las mejillas de la mujer estaba pàl·lida y la otra sonrojada.

...

Podeu saber molt més sobre Gibran en aquest enllaç. 

Jo us puc aportar dos aspectes rellevants a la meva vida. El primer és que gràcies a la descoberta de la seva obra, quan jo tenia uns quinze anys, he pogut després arribar a tanta altra literatura àrab i oriental que és la que més m’agrada llegir.

El segon aspecte és que la meva última exposició de quadres, crec que recordar que era cap a l’any 1995, la vaig fer a la seu d’Òmnium Cultural Baix Camp i es deia “El foll i el rodamón” perquè estava dedicada a ell, a Gibran Khalil Gibran. 

De regal per aquest post, un altre post publicat el 2015 on citava dos textos més del mestre libanès. Podeu llegir-ho AQUÍ
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS