LA SEVA MEMÒRIA ÉS LA NOSTRA HISTÒRIA



Sempre he dit que la gent gran té moltes coses a explicar-nos i nosaltres hem de destinar part del nostre temps a escoltar-los. Per això em vaig decidir a tirar endavant un projecte que vaig fent, lentament i en silenci, i que pretén mantenir la memòria i veu de les persones que han viscut una vida intensa.

El passat 22 de febrer vaig mantenir una conversa amb el senyor Josep Esplugas. Aquest canongí, nascut el 22 de juliol de 1920, va pertànyer a la famosa Lleva del Biberó. Vaig estar dos matins a casa seva, preguntant-li sobre la seva infància, per saber a què jugava quan era petit, com era el poble i els seus carrers en aquells anys, com va viure i sobreviure a la Guerra Civil o quina visió en tenia de l'actual municipi de La Canonja. Vaig marxar de casa seva ple d'informació, de fotos seves i de la Concepció, la seva dona.

Van ser unes hores belles i molt interessants, que em van enriquir molt personalment, i que em van deixar empremta per la dolçor de la conversa del Sr. Esplugas. Acabo de saber que ahir ens va deixar, als 96 anys, després d'unes últimes setmanes complicades. Sap greu la seva pèrdua però sóc feliç d'haver pogut rescatar, i conservar, el seu testimoni que formarà part d'un futur llibre meu. La meva àvia Laura, a qui vaig entrevistar al seu moment, també hi serà. I tantes altres persones que tenen molt a dir i necessiten ser escoltats. Les persones grans tenen les vivències que necessitem per no oblidar que aquest món fa segles que camina. La seva memòria és la nostra història.

Descansi en Pau, Sr. Esplugas.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA