L’AIXADA I EL SISTEMA EDUCATIU




No sé si la culpa és del sistema educatiu o de l’educació que s’imparteix a casa – potser una barreja dels dos – però és evident que una part important dels nens d’avui en dia, no en tenen ni idea de com funcionen les coses més elementals del seu entorn. A molta gent li fa gràcia saber que hi ha nens que es pensen que un ou surt del supermercat o i la llet surt del tetrabrik. Sí, hi ha molts nens que pensen això i que no saben que els ous i la llet són els produeixen les gallines i les vaques. I no fa cap gràcia. 

Abans d’arribar a aquella edat en la qual seran esclaus del mòbil, a partir dels dotze anys si no avancen l’esclavatge, els més petits ignoren fets essencials i tan naturals com això. Fruit del desconeixement, hi ha resultats lamentables. En una taula d’exercicis d’una escola espanyola,  un nen d’entre vuit i nou anys havia de posar el nom a tres objectes que hi havia dibuixats: un grapat de terra, un cubell i una aixada. 

El nen va escriure terra amb una sola “r”, va confondre el cubell amb un got i, el pitjor de tot, va confondre l’aixada amb un pal per a fer-se selfies. Lluny de fer cap broma, el nen va demostrar moltes coses. La primera, com deia al començar l’escrit, que o falla el sistema educatiu de l’escola o aquell que s’hauria d’exercitar a casa. És obvi que el perfil de nens que cometen aquestes errades respon a una família concreta però el problema és que al nostre país, encara que ens dolgui, hi ha masses d’aquestes famílies. 

Hem de fer alguna cosa per invertir la situació o deixarem de ser un “país de pandereta” per passar a ser un “país de palangana”. Menys selfies i mòbils i més proximitat al món que es palpa sense botons ni xarxes.  

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS