Header Ads

NOUS TEMPS, NOVES IMATGES




Tots els sectors estan tocats per la modernitat i el de la fotografia no se’n escapa. Aquest cap de setmana, París ha acollit una nova edició de la Paris Photo que és la major fira dedicada a aquest sector. El Saló s’ha tancat abans d’hora pels atemptats a la capital francesa. Aquesta edició, molt més breu, ha permès fer una radiografia clara i transparent d’allò que viuen els qui treballen i viuen de la fotografia. 

Sembla que els últims 15 anys el preu mitjà de les fotos d’autor ha augmentat. Però també sembla que cada cop hi ha menys fotògrafs-icona, dels que poden arribar a vendre una de les seves fotos per un milió de dòlars. Ara, es calcula que són només una vintena.

La sorpresa de la Paris Photo l’ha donat l’agència Magnum, coneguda mundialment, al vendre un centenar d’originals signats pels seus autors a cent euros la peça. Amb aquesta acció, Magnum ha volgut donar un cop de puny sobre la taula, amb autoritat, per intentar donar una volta al sector de la foto. Saben que el nou públic, el més jove i amb un poder adquisitiu mitjà, encara està disposat a gastar-se entre 50 i 300 euros per una bona imatge original d’autor. És el mateix públic que pot apostar per col·leccionar captures d’autors sense nom que se’l van fent col·locant les seves obres a molts pisos i apartaments a més de difondre-les per les xarxes socials. 

Magnum té dos milions de seguidors sumant Facebook, Twitter o Linkedin. Pot jugar la partida en condicions i sap que la pot guanyar als seus competidors i, de pas, fer-se amb el liderat del món de la imatge fotogràfica. Aquests dies a Paris Photo s’ha fet un debat sobre el tema i l’han generat autors de primera línia com Paul Graham, Viviane Sassen, Bruno Serrallongue, Naki Luoma o Jürgen Teller entre altres. Una cosa és clara: el sector que viu de la imatge vol canviar-la i ho necessita. 

La foto és de Kiichi Asano, un dels artistes que han exposat enguany al Paris Photo. 

Amb la tecnologia de Blogger.