10 de juliol 2015




En ocasions, quan em dedico amb temps a fer l’autodiagnosi personal, quan em tanco a soles amb mi mateix, tinc la sensació que, en algun moment concret del procés, la meva ànima marxa, surt fora del meu cos. Òbviament mai l’he vist sobrevolant-me, mai l’he observat al meu costat ni m’he trobat en una situació semblant. És, tan sols, la sensació que noto en un moment concret. 

Suposo, o vull pensar, que en aquest exercici d’introsprecció que faig, i amb la capacitat de fugida del món que tinc, fruit d’una bona concentració, hi ha també aquell moment on el cos rau a la sala d’estar i la ment viatja i s’allibera amb una lleugeresa i una pau envejables. En aquest moment precís que us comento, assoleixo un rol d’antevasin, d’una persona que camina entre dos móns i transita als dos sense pors. Només en aquest estat ets realment capaç d’eliminar o controlar allò que et protegeix i et consola per iniciar, malgrat les pèrdues que tindràs en el trajecte, una mena de viatge que t’il·luminarà i ensenyarà tantes coses noves...

Només en aquest estat, només en ell, pots afrontar realitats que d’altres maneres, en el dia a dia més mortal, són doloroses i imperdonables. Com la nostra vida és una altra, i duem l’ànima cosida al cos, la veritat se’ns nega a cada gest i no perdonem cap realitat. Al final, encara en el procés que us deia, plou interiorment i el trànsit s’acaba. Arriba al seu final en el moment que tocava, perquè la pluja mai s’equivoca. 

Avui, després de l’autodiagnosi personal, ha recordat un missatge del mestre sufí, poeta i filòsof Muhammad Rumi. En una ocasió va demanar als seus alumnes que fessin una llista amb les tres coses que més desitjaven i els va avisar, amb una veu serena però rotunda: si un dels elements de la llista no harmonitza amb els altres, sereu uns infeliços.  

La imatge que acompanya el post és d’una cerimònia sufí a Ankara, en el moment en que els dervixos entraven en trànsit, celebrada el 28 de setembre del 2005.  


Traductor

Els més llegits

Seguidors del blog

Arxiu de textos vells

Amb la tecnologia de Blogger.

Bona cultura

+ Bona cultura

- Copyright © AGRICULTURA MENTAL - Un producte Avanti Comunicació -