LES MEVES NITS AMB GOETHE




La primera vegada que vaig viatjar a Roma, d’això ja em fa un temps, vaig tenir el plaer d’allotjar-me a la casa on va néixer i viure Goethe. Les dues primeres plantes són ara el seu museu i el tercer pis s’ha reconvertit en una petita pensió de luxe amb cinc habitacions, les que utilitzava el novel·lista, dramaturg i científic alemany. 

Òbviament, la meva estada va servir per visitar cada dia el seu museu, observant les seves creacions, sobretot aiguaforts i alguna escultura, que permetien endevinar de quina forma es vivia en aquells temps en que Goethe pintava i dibuixava. Em va sobtar un bust majestuós i monumental, el de la imatge, que utilitzo al meu perfil d’una coneguda xarxa social. Fins i tot va estar a punt de ser portada d’un dels meus llibres.

De les moltes cites que va deixar Goethe per a la posteritat, n’hi ha una que sempre m’ha semblat apte per a tots els temps i totes les persones:  No n’hi ha prou en saber, també s’ha d’aplicar. No és suficient voler, també cal fer.

No tinc cap motiu especial per a recordar-vos aquesta frase ni pretenc res compartint-la. És només que fa una estona, remenant llibres de les prestatgeries, m’ha caigut a les mans la guia de la Casa de Goethe que vaig comprar abans de marxar de Roma. És una mena de vademècum sobre l’art i la vida, amb molta informació gràfica i literària. Com deia Goethe, pensar és més interessant que saber, però menys interessant que mirar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS