ET CONVIDO



Aquest text és un dels que configuren la primera de les quatre parts que tindrà el meu proper llibre que anomenaré “Invasión de Campo”. La primera part es dirà “Metafísica de la herida”. 

ET CONVIDO

El meu funeral serà demà. No te’l perdis, porta als nens si vols. Hi haurà números per tots els gustos, faran mim , màgia i malabars. També hi haurà pallassos i una cantant que mai has escoltat. 

Vindrà gent de tot arreu a celebrar aquest dia. Els estudiants arribaran uniformats amb els seus globus blaus, els enemics plantaran les seves banderes al costat de la meva tomba. Les fulles ballaran al compàs del vent que també hi serà present en aquest senzill homenatge. I una dona nua que no hauràs vist mai entrarà al meu taüt i el segellarà per dintre.  

Què més et puc explicar?

Els venedors de tot cridaran les seves ofertes repenjats a les creus del costat i oferiran retrats meus que no m’afavoriran. I també els originals que no són originals sinó còpies que algun viu va imitar per enriquir-se. 

Et demano que no compris res, gaudeix del moment. Perquè a les tres en punt un cor de grills donarà inici a la festa. S’apagarà el cel de cop quan els núvols el tapin en senyal de respecte i els coloms dibuixin el meu nom en ple vol i les abelles omplin de mel els records i les llàgrimes. 

I cap al final del dia, quan tots estiguin cansats, un nen que no sap llegir demanarà la paraula i dirà el discurs més bell que mai hagis escoltat. 

Ja ho saps, no faltis a la cita, no facis que m’enfadi i amagui les claus del cementiri perquè no tinguis ningú a qui portar-li flors.  

...

Una banda sonora ideal per aquest text, potser fins i tot pel capítol sencer, seria aquesta del Tom Waits.

 

Comentaris

Jaume (Vila-seca) ha dit…
Escrit en un moment tristot, oi?
Oscar Ramírez ha dit…
No pas Jaume. El joc de cercar parauls per iniciar la creació del text tenia mal dia, jo no. Surt el que surt i va tocar la paraula "funeral". Com diuen a Montblanc "n'hi ha lo que n'hi ha".

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS