XARXES SOCIALS: ÀGORA DEL SEGLE XXI
Aquest text és a
propòsit de les xarxes socials i per demanda de les persones que assisteixen a
un dels cursos que imparteixo més sovint, el de les xarxes socials. Moltes d’aquestes
persones em pregunten què en penso de cadascuna de les xarxes i avui dono el
meu parer sobre Facebook, Twitter, Linkedin o Badoo. Ho sento si alguna definició
us sembla dura, contundent, però sóc realista i em dedico a analitzar els elements en base a les accions de les persones.
Facebook: La
xarxa més seguida del món i, probablement, la més útil a nivell social. Permet
cercar amistats, generar xarxes personals o professionals i és un espai d’actualitat
constant. 1.100 milions de persones de tot el món tenen Facebook.
Twitter: Va
intentar desbancar a la primera però ha acabat sent el complement perfecte. És
la xarxa dels titulars, informació breu i concisa. Té més de 500 milions de
seguidors a tot el món.
Linkedin: La
xarxa dels professionals de tots els sectors. L’aparador dels currículums i per
a molts, un mercat de recerca de feina. Per altres, l’espai ideal per a generar
sinergies. La segueixen més de 250 milions d’usuaris.
Badoo: De totes
les que es consideren xarxes de contactes personals, és la que té més seguidors (200
milions de persones) i també la que mou a més persones sense calat moral i que
van a la recerca de sexe fàcil. És la Sodoma del segle XXI, l’àgora dels
infidels amb parella o amb ells mateixos.
Whatsapp: No és la més seguida tot i els seus 260 milions d'usuaris però si la més popular. La manera més gratuita de xatejar i lligar reunions o cites. El seu polèmic sistema de funcionament, pel doble check, no li ha fet perdre seguidors.
Instagram: La
xarxa de la imatge retocada, de les fotos instantànies fetes a l’antiga que
utilitzen ja més de 150 milions de persones. La telefonia mòbil és la principal
aliada dels seus usuaris.
TripAdvisor: El
punt de referència abans de viatjar si volem conèixer com són els hotels i
altres places d’allotjament abans d’iniciar el procés de compra i reserva. Més
de 260 milions de persones la fan servir.
Spotify:
és el referent en l'àmbit musical. Amb versió lliure, amb publicitat entre cançó i
cançó, i versió premium, disposa de totes les novetats del mercat discogràfic
mundial i de les obres de sempre, les de tota la història de la música.
Hi ha moltes
altres xarxes de molts altres sectors que podria comentar. De fet, el curs que
imparteixo sobre aquesta temàtica, serveix per fer la diagnosi de més d’una
trentena de xarxes. El món es mou a Internet i qui no es mou amb ell es queda
enrere.
Comentaris
Gracias por tu aportación.