Header Ads

IDEES I REALITATS O COM VENDRE UN PROJECTE



Aquests dies, elaborant diferents propostes per a futurs projectes que impulsen altres persones o associacions, i ens el que hi col·laboro intensament com a assessor, he vist que realment existeix la iniciativa comercial per part dels col·lectius d’aquest sector. 

Tenen idees per reinventar-se, per intentar sortir endavant, per engrescar al consumidor i al ciutadà i sobretot per animar-se ells mateixos. No us desvetllaré ara cap projecte però us asseguro que hi ha propostes sobre la taula, adreçades als ajuntaments, que valen molt la pena. 

El problema és que a molts dels líders de les associacions comercials ningú els va ensenyar a preparar les propostes, a plasmar la idea real que tenen al cap amb paraules adequades i amb una bona presentació. Si, ja sé que ara em direu que per alguna raó existeixen empreses, com la meva, que fan aquesta funció. 

Però el fet, el real i veritable problema, és que hi ha moltes associacions i col·lectius de comerciants i moltes petites i mitjanes empreses que no disposen de recursos suficients per a contractar els serveis d’empreses externes. Penso que és una llàstima perquè, potser per por escènica o a un possible ridícul, hi ha molts projectes que mai prosperen perquè no s’acaben presentant o no arriben amb força al receptor, l’administració, que és de qui depèn realment que allò que es plasma en el paper acabi sent una realitat. 

Tot plegat és molest si tenim en compte que quan hi ha ganes també cal que hi hagi l’impuls necessari i sovint no existeix. Per sort sé, i n’estic del tot convençut, que les idees inicials que han caigut a les meves mans i que he decorat, acabaran sent una realitat. I no pas per les meves mans. Serà pels caps dels qui les han pensades.  

4 comentaris

miquel ha dit...

Ahir parlaves del llibre del japonès que té semblances amb això que dius avui Òscar.

Oscar Ramírez ha dit...

Si Miquel tot i que amb matissos. Un tema és la inoperància de molts empresaris i els seus treballadors i l'altre, diferent, és la impossibilitat de tenir a la mà eines de màrqueting. Per alguna cosa hi ha empreses que fan la feina però és veritat que caldria que tots els qui es posen al capdavant de col·lectius empresarisl poguessin disposar d'eines semblants. Les administracions podria fer-los cursos.

Anònim ha dit...

Amb cracks com tu no hi ha problema per potenciar activitats i programes.

Anton

Oscar Ramírez ha dit...

moltes gràcies! EL fet és que la feina ben feta té futur i que quan sembres acabes recollint.

Amb la tecnologia de Blogger.