ADÉU MESTRE BARRIL


A l’obrir aquest blog, ara fa més de set anys, vaig deixar clar que un dels meus referents periodístics era el Joan Barril. El vaig descobrir llegint dos dels seus llibres: Un submarí a les estovalles i Tots els ports els diuen Helena. Això era a meitats dels noranta i, anys després, al 1999, el vaig conèixer en persona quan, treballant jo a Onda Rambla, el vaig entrevistar quan el van nomenar pregoner de les festes de Santa Tecla de Tarragona. 

Va ser una conversa amena i amb una bona durada tenint en compte que l’havia previst més breu. Tots aquests anys l’he anat seguint a través dels seus articles i els altres llibres que ha anat escrivint. Avui me’n he assabentat de la seva mort, a causa d’una pneumònia, als 62 anys d’edat. Em sap molt greu la seva pèrdua. Me’n sap per la seva jove edat, perquè se'n va un home culte i capaç de fer-nos generar debat, un gran pensador, un periodista de primera i un bon home. 

El seu amic de la infància i company de viatge en tantes ocasions, especialment a aquella famosa “L'Illa del tresor” que ambdós feien a Canal 33, li dedica un boníssim article a El Periodico de Catalunya. El podeu llegir AQUÍ

Descansa en Pau mestre Barril. 

Acabo compartint un dels fragments del programa "L'Illa del tresor" que va tenir com a convidat a Joan Manuel Serrat. És una petita dosi d'una joia televisiva que arribava cada setmana gràcies als dos Joans (Ollé i Barril). 


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA