DIARI DELS DIES ERMS (11): AROMA DE CIUTAT A L’ESTACIÓ DE LES PLUGES




El meu comiat de Gènova arriba ple de misteri. La boira ha envaït el port i la part baixa de la ciutat de bon matí. Caminar per l’escullera, que mor elegantment sota una arcada de pedra, provoca una sensació rara. Qui sap quins mostres fantàstics s’amaguen a les aigües a aquestes hores, o potser et trobes un bergantí amb la bandera pirata que ha arribat per segrestar a la filla del governador. Gènova va ser ciutat de llegendes i fortalesa de corsaris. Alguna cosa sempre queda. 

A mi, la noia que passeja pel pont em recorda a l’Adele, la protagonista d’una pel·lícula que he comentat en altres ocasions. La del pont genovès, però, no s’ha llençat al mar i s’ha perdut l'oportunitat de conèixer al llançador de ganivets que l’hagués conquerit temporalment. Dino amb el Nicola i altres joves que estudien comunicació, màrqueting i producció audiovisual. És una trobada de feina agradable i que em permet nodrir-me, saber més coses de nous camps que estic descobrint. 

Dedico el vespre a acomiadar-me, sol, d’alguns racons que aquests dies m’han inspirat. En un d’ells, a la part antiga, saludo una dona que ahir, quan vaig passar per davant de la seva botiga, em va regalar el somriure del dia. Li faig adéu amb una aclucada d’ull i tiro carrer amunt, camí a un petit baret que anuncia, amb una pissarra grossa a la porta, la millor pasta fresca. Irresistible. 

Amb les postres, em venen ganes d’escriure i anoto quatre línies: 

Sobre els meus cabells foscos s’ha marcit l’estació de les pluges mentre l’última gota m’especiava el cap. Ara, tinc aroma del carrer buit que espera petjades, gust al peix que cerquen les gavines del port i faig olor al blau marí del cel que s’encapota cada cop que trobo la bellesa a algun racó. Marxo, Gènova, amb els teus fragments sempre dolços a la boca. He cercat en tu l’amor i m’has donat la vida. Sóc aquell que es perd a la boira o entra ara als teus ulls.  

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS