LA JOVE VIOLINISTA



Fa un parell de dies, divendres, us parlava de la presentació del poemari d’Enrique Villagrasa al qual vaig assistir. I us deia que el colofó final de l’acte va tenir com a protagonista una nena jove que va interpretar, majestuosament, dues peces amb el seu violí. D’ella només en sabia el nom, Inés. I ara, a l’obrir el correu, he vist un missatge que m’ha enviat un anònim i que conté tota la història musical d’aquesta jovencella. 

I com crec que es mereix que la conegueu, la comparteixo tot seguit amb vosaltres i afegeixo un vídeo on l’escoltareu tocar. I us quedareu perplexes perquè tocar així amb només 12 anys és un regal del cel i un do que poques persones tenen al seu abast. Moltes gràcies a qui hagi enviat la informació que ara publico. Aquesta és la Inés. 

Inés Issel Burzyñska nació en Tarragona en 2001. Con cuatro años empezó a estudiar violín con su madre Iwona Burzyñska, lenguaje musical en la Escuela de Música Nou Art de Tarragona y piano con la profesora Natalia Oterino. Inició clases de ballet en la Escuela Artis de Tarragona y posteriormente obtuvo el Grado II en la Royal Academy of Dance de Londres, en Inglaterra. En 2007 participó en el Concurso Infantil de Piano de Torroella de Montgrí, en Barcelona. En 2008 comenzó a estudiar violín con la profesora Eva Graubin en Barcelona. Ha participado en clases magistrales con Bartosz Bryla, Evgueni Grach, Eva Graubin y Oleg Kryssa.

Desde el curso 2012-2013 es alumna de la Escuela Superior de Música Reina Sofía, en la Cátedra de Violín Telefónica con el Profesor Titular Zakhar Bron. Disfruta de Beca de Matrícula AIE y Fundación Albéniz.

En 2008, ganó el Primer Premio en el Concurso Instrumental Sant Anastasi de Lérida, en la categoría de iniciación al violín, galardón que volvió a conseguir en 2012 en la categoría juvenil. Asimismo, en 2009, recibió el Primer Premio en el Concurso Corda de Barcelona, en la categoría "D" (Infantil), y en 2010 en el Concurso de Interpretación Musical Arjau de Barcelona. En 2011 ganó el Tercer Premio en el Concurso Internacional Kocian en Ústí nad Orlicí, en la República Checa, donde fue la única participante procedente de España.

En 2006 realizó su primer concierto para Juventudes Musicales de España, en Reus, acompañada al piano por su padre, Piotr Issel. En 2012 dio un concierto solidario para la Fundación Internacional de Solidaridad Compañía de María en beneficios del Hospital de Monvu en la República del Congo, y realizó su primer recital junto con su madre (violín) y el pianista Cecilio Tieles en el Auditorio Santa Lucía de Tarragona.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA