ET CONVIDO AL VIATGE (TI INVITO AL VIAGGIO)


El passat divendres va fer 67 anys l'amic Franco Battiato. Jo el vaig descobrir fa 26 anys, el 1986, i l'he anat seguint, sovint de ben a prop, i fins ara. En aquest vídeo, gravat a Segesta, un dels millors concerts que el sicilià ha fet mai, s'acompanya del filòsof (i actualment el seu millor amic) Manlio Sgalambro. I aquest tema... quina delícia i quin missatge! Quanta bellesa! Espero que us agradi. Us l'he traduït. Per a mi, té una significació molt especial.

Et convido al viatge (lletra traduïda)

Et convido al viatge, en aquell espai que tan t'agrada. El sol tímid dels seus cels ennuvolats té per al meu esperit l'encant dels teus ulls quan brillen atenuats. Allí tot és ordre i bellesa, calma i plaer. El món s'adorm en una tèbia llum de jacints i d'or.  Dormen amb peresa els vaixells rodamóns arribats de totes parts per satisfer els teus desitjos.  
(i el final en francès) : Als matins escolto els sons del jardí, la llengua dels perfums i de les flors. 



Comentaris

cantireta ha dit…
Bellíssim, gràcies!
Oscar Ramírez ha dit…
m'agrada molt, si que és bella aquesta cançó-poema.
Unknown ha dit…
Molt gran en Franco...Battiato ;)
Un geni de la música i un poeta. És un dels meus cantautors (se'l pot definir així, no?) preferits. M'ha agradat llegir el post.

Salut, Òscar ;)

Ivan
Oscar Ramírez ha dit…
Ivan a Battiato el pots definir com vulguis perquè té mil cares creartives i una d'elles, com bé has dit, la de cantautor.
Gràcies per la teva aportació.
Salut Ivan :)
Oscar Ramírez ha dit…
Per cert, als seguidors de Battiato com l'Ivan i molts altres, dir-vos que d'aquí a pocs dies posaré un altre post sobre ell.

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS