FERRAN, CONRAD, BITACORISMOS


Intensa setmana cultural la que deixo enrere. Cultural i envoltada d’amics. A la presentació del llibre de la Montse Farrés el passat dijous al vespre a Reus, que va ser un èxit com vaig comentar amb fotos al facebook, li vaig sumar aquest divendres una altra presentació. Parlo de “Ladridos de plata. Bitacorismos I” que és el nou llibre de l’amic i periodista Ferran Gerhard (foto). 

L’acte es va fer al Cafè Metropol i estava ple de molts més amics, companys de professió periodística i literària. I de regal, i no en sabia res, el retrobament amb un altre bon amic amb qui fa anys que no parlava ni veia, el compositor i multi instrumentista Conrad Setó i la seva dona Josepa. 

Al Conrad el vaig conèixer ara fa uns quinze anys en una cafeteria de la Rambla que era al costat de la ràdio on treballava jo. Musicalment ja sabia qui era el Conrad. Tenia diversos discos seus i aquells anys va ser un plaer poder-lo fins i tot entrevistar. Aquest divendres al Metropol va ser un goig, un autèntic plaer, tornar-lo a saludar després d’escoltar les dues peces que va tocar, com sempre magistralment i deixant-se l’ànima en cadascuna d’elles. 

Ara hi ha el compromís d’un nou cafè que repetirem a la mateixa cafeteria. El local ha canviat de nom però es manté al mateix lloc. El Conrad té uns quants anys més. Jo també. Però la sensació de pau i calma al parlar amb ell, la percepció de companyonia que s’amistançarà encara més, va ser única. 

Per acabar agraeixo a l’amic Ferran Gerhard que m’hagi dedicat un dels mini relats del seu nou llibre. L’ha anomenat “Trencaclosques” i és, senzillament, l’obra d’un personatge com ell, un devorador de llibres, un apassionat per la cultura, una bèstia de la comunicació.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

TRES POEMES ERÒTICS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA