EL CANT DELS DERVIXOS


No em canso de rellegir a certs autors que, en moments de desorientació personal o de necessitat anímica, em donen la dosi necessària i se’m regalen de nou a les oïdes, als ulls i al cor. Aquesta setmana l’he encetada recordant apassionadament els contes dels dervixos i les històries sufís explicades pel meravellós Idries Shah o pel mestre Yamal Od-Din Rumi.

Fa anys, quan vaig descobrir el sufisme gràcies al bon amic Franco Battiato, recordo que una part de la meva vida va canviar. Com a mínim, en la forma de fer i pensar però, sobretot, en la manera d’enfocar les situacions quotidianes i de focalitzar els problemes i les seves solucions. 

Ara, cada cop que rellegeixo aquests llibres que avui us mostro a la foto (i molts altres de l’estil que tinc a les prestatgeries), puc cercar la faula i el conte perfecte per cada ocasió. És com una mena de recerca dels passatges de la Bíblia però per ateus com jo. Perquè no crec pas en Déu però si confio en la saviesa i els coneixements que els homes i les dones reals ens han anat deixant al llarg dels segles. 

Els sufís, quan ballen i entren en trànsit, connecten terra i univers. Descobrir els seus secrets i les seves històries és, com a mínim a nivell personal, una connexió molt semblant. Perquè llegeixo mentre estic arrelat a la terra que és al mig d’un univers desconegut. Des de la immobilitat, ballo tot llegint les notes de les paraules.  

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

COSTA AVALL I SENSE FRENS

ELS CÀNONS DE LA BELLESA

TRES POEMES ERÒTICS